Verslagen

Jaarverslag 2010

We gingen het jaar in met een nieuwe naam “Joyful Spirit”
Na ruim 11 jaar als Middenkoor bekend te zijn geweest moest het soms nog even wennen maar het wordt al steeds meer “onze naam” Ook hebben we een nieuw logo dat voortaan op de boekjes staat.

Zingen
We hebben dit jaar 18 keer gezongen.
Hierbij waren speciale vieringen: witte donderdag, pinksteren en kerstavond.
Ook een meditatieviering een jubileumviering en heel bijzonder: een doopviering voor Charlotte, kleindochter van Gerda.
Verder zongen we 3x in een bejaardenhuis waarvan 2x in de kersttijd en op 2 andere kerstgelegenheden; de kerstmarkt en lichtjesavond.

Sing-in
Op 2 maart hielden we een sing-in, we hadden het goed aangepakt met een flinke stapel flyers om mensen uit te nodigen. Er kwamen ongeveer 5 belangstellenden, maar het heeft ons helaas geen leden opgeleverd.

Jubileum
Op 19 en 20 november vierden we ons 12 ½ jarig jubileum. Met op vrijdag een supergezellig etentje bij Lotus en op zaterdag een jubileumviering.
Het uitreiken van de Gregorius spelden liep niet helemaal zoals verwacht. Namens het hele koor hebben we aan het parochiebestuur laten weten dat we vinden dat dit zo niet kan. We hopen dat dit in het nieuwe jaar rechtgetrokken gaat worden. Het parochiebestuur heeft laten weten een keer tijdens de repetitieavond bij ons op bezoek te komen.

CD
We maakten een CD t.g.v. het afscheid van Angelo met de pakkende titel:
Voor Angelo, van de meisjes van het Middenkoor.
Bart van Berkel zorgde voor professionele opnames, we stonden er zelf versteld van dat we zó goed klonken.

PR
Gerda en Marja, zijn mét CD langs geweest bij Radio Enkhuizen, en er zijn nummers van de CD op de radio uitgezonden. Ook gingen zij een paar keer langs bij journalist Paul Gutter van de Enkhuizer Courant om wat aandacht voor het koor te genereren.
Allemaal heel positief!

Nevenactiviteiten
Vanuit ons koor is er met een aantal leden in maart gestart met oefenen voor het gelegenheidskoor “Pro Deo” ter ondersteuning van het gemengd koor. Het loopt allemaal nog niet zó gesmeerd, maar het begin is er.

Ook was een groep mensen bereid om te gaan kerkwerken. Dit is gestart na de zomervakantie. Zij helpen mee met het schoonhouden van de kerk en het parochiecentrum.

De vieringen worden nog steeds samengesteld door de liturgiegroep, we krijgen hierin alle vrijheid waardoor we in vieringen zingen waarbij we ons ook in de teksten goed kunnen vinden.

Verder staan er altijd mensen klaar om boekjes te vouwen, teksten te typen, vergaderingen bij te wonen, het parochiecentrum te versieren met de kerst enzovoort…

We hebben een druk jaar achter de rug, met een stabiele samenstelling van het koor.
Voorzichtig zijn er plannen voor een 2e CD, deze keer met kerstmuziek.

4 januari 2011 - Ineke van Galen