Skip to main content

Bericht van kapelaan Javier

Want telkens wanneer wij van dit brood eten, gedenken wij de grote liefde die Jezus voor ons heeft; dat Hij bij ons blijft en ons niet in de steek laat'.

Beste parochianen,
Ik ben blij om u weer te mogen schrijven. Ik nodig u uit om u samen met mij verheugen. Want in deze tijd plukken wij de vruchten de vele inspanningen die wij gedurende lange tijd hebben geleverd. We kunnen het zien in onze omgeving waar een overvloed van prachtige kleurrijke bloemen onze streek elke dag opfleuren. Velden vol vreugde.

Maar ook in onze parochies kunnen we de groei van het geloof ervaren. In deze tijd van het jaar vieren we -na het harde werk van onze catechisten- dat veel van onze kinderen en kleinkinderen, of misschien onze buurkinderen hun eerste Heilige Communie ontvangen. Dit is zeker een reden voor ons om ons te verheugen.

Deze kinderen hebben heel actief deelgenomen aan de catechese lessen. Moeders en vrijwilligers hebben hen kennis laten maken met het christelijk leven. Zij hebben het goede nieuws van de liefde van Jezus Christus gehoord en bovenal hebben zij geleerd dat de beste manier om Jezus te volgen is, door het samen delen van wat wij bezitten, zoals Jezus ons geleerd heeft. Daar kunnen we onze ware vreugde vinden.

Ik nodig u uit om voor deze kinderen, die hun eerste Heilige Communie hebben ontvangen, te blijven bidden en de Heer te vragen zorg voor hen te dragen zodat zij in de Kerk altijd de hulp mogen vinden die zij nodig hebben om op te groeien als goede mensen en als geliefde kinderen van God.

Mijn oprechte dank aan allen die dit grote moment in het leven van onze kinderen mogelijk hebben gemaakt. Ook aan hen, die zich inzetten voor onze parochies door hun eigen tijd en inspanning te geven, om het mogelijk te maken dat onze Kerk vooruitgaat en dat de verkondiging van Gods liefde aanwezig is in onze gezinnen.

Mijn hartelijke groet en Gods zegen toegewenst,
Kapelaan Javier.